اعتراف ناشیانه

بسم‌الله الرحمن الرحیم
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه طی مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد طرح حمله موشکی به سوریه از سه ماه پیش آماده شده و بر روی ابعاد آن کار اطلاعاتی شده بود. اگرچه هدف مکرون از بیان این مطلب، مانور سیاسی – تبلیغاتی پیرامون هماهنگی آمریکا – انگلیس و فرانسه در این حملات موشکی و بزرگنمائی قابلیت‌های تهاجمی تجاوزکارانه این سه کشور بود ولی نامبرده با چنین اظهاراتی پرده از روی راز بزرگی برداشته و عملاً اعتراف کرده است که از 3 ماه پیش که اساساً حمله‌ای شیمیائی در دومای دمشق در کار نبوده، آمریکا – انگلیس و فرانسه طرح‌هائی برای حمله موشکی وحشیانه به دمشق و حومه دردست داشته‌اند و هر لحظه منتظر فرصتی برای عملیاتی کردن طرح‌های شوم خود بوده‌اند و صحنه سازی عملیات شیمیائی هم کاملاً ساختگی و جعلی بوده است.
با این حال، مکرون با این اظهارنظر ناشیانه خبط بزرگی کرده وعملاً از طرح‌های شیطانی برای جانبداری از تروریست‌ها در صورت قطعی شدن شکست آنها در عملیات میدانی، پرده برداشته است. این بدان معنی است که حداقل از سه ماه پیش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و فرانسه، شکست قطعی تروریست‌های موسوم به جیش الاسلام در غوطه و برخی نقاط دیگر در حومه دمشق را محرز می‌دانستند و فقط در مورد زمان وقوع آن تردیدهائی وجود داشته است.
با نگاهی به روزشمار حوادث تروریستی در سوریه و همزمانی وقوع حملات شیمیائی با اوج ناتوانی و شکست قطعی تروریست‌ها در جبهه‌های مختلف، بهتر می‌توان دریافت که استفاده از سلاح‌های شیمیائی، شگرد همیشگی تروریست‌ها برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های خود و در عین حال ایجاد بهانه برای دخالت مستقیم حامیان تروریسم در سوریه بوده است.


موضوع دیگری هم وجود دارد که غفلت از آنها ممکن است مانع حل معمای مرتبط با تحولات پرشتاب سوریه شود و آن نقش مستقیم سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه در تجهیز، سازماندهی و حتی استفاده از سلاح‌های شیمیائی در سوریه است. بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل در این زمینه افشاگری‌های گسترده‌ای داشته و مرتباً بر این نکته تاکید می‌ کند که اساساً تروریست‌ها مزدورانی بیش نیستند که فقط در عملیات تهاجمی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما ستون فقرات شبکه‌های تروریستی را سازمان‌های جاسوسی غرب عهده دارند و هدایت و کنترل عملیات و حتی استفاده از سلاح‌های شیمیائی توسط همانها صورت می‌گیرد. بشار جعفری تصریح دارد که بسیاری از موارد استفاده از سلاح‌های شیمیائی در سوریه توسط عوامل اطلاعاتی فرانسه صورت گرفته و در واقع فرانسه مسئول این فجایع محسوب می‌شود و باید پاسخگو باشد. اعتراف اخیر مکرون در مورد آمادگی طرح حمله موشکی به دمشق از سه ماه پیش می‌تواند بخش‌های مهمی از معمای استفاده از سلاح‌های شیمیائی در دومای دمشق را حل کند و نقش مستقیم فرانسه را در این زمینه روشن‌تر سازد. موضوع حملات سنگین هوائی، موشکی به سوریه به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیائی برای چندین سال متوالی مطرح بوده و حتی درزمان ریاست جمهوری اوباما، فشارها برای انجام چنین حملاتی بیشتر بود. اوباما در میدان عمل شاید هرگز نتوانست به صحت اطلاعاتی که در اختیارش قرار داده‌اند، مطمئن شود و براساس آن تصمیم به حمله موشکی به دمشق را عملیاتی کند. دلایل روشنی وجود دارند که نشان می‌دهند اصل موضوع استفاده از سلاح‌های شیمیائی، پوششی برای «پایان عملیات زمینی تروریست ها» و شروع مرحله جدیدی از عملیات نظامی با حضور مستقیم حامیان تروریسم بوده و مشخصاً رنگ و بوی تند انتقام جوئی از ارتش، دولت و مردم سوریه و محور مقاومت را با خود به همراه دارد. این بار مسئله با دفعات گذشته قدری متفاوت بود و کاملاً روشن شد که هزینه تمامی عملیات اخیر را بن سلمان در واشنگتن، پاریس و لندن پیشاپیش پرداخته بود.
جای تعجب است که صهیونیست ‌ها حتی همین مقدار از شرارت‌های مثلث شوم آمریکا – انگلیس و فرانسه را کافی و موثر نمی‌دانند و برای تحقق جنایات بیشتر، تشدید جنایات جنگی را توصیه می‌کنند، اما با در نظر گرفتن موقعیت استراتژیک تروریست‌ها و استقرار کامل آنها در پشت دروازه‌های دمشق و نفوذ کامل و زیرزمینی آنها در عمق اراضی دمشق و حومه، کاملاً قابل درک و پذیرش است که آنچه صورت گرفته و تصاویر تکان دهنده آن منتشر شده، از عهده مشتی تروریست خارج است و به ویژه با توجه به ابعاد گسترده عملیات زیرزمینی برای احداث معابر چند کیلومتری که تانک، نفربر زرهی و سایر تجهیزات سنگین نظامی به راحتی از آن عبور می‌کند، نقش «مهندسی رزمی ارتش ‌های اسرائیل و ناتو» در این موارد قطعی به نظر می‌رسد. طبعاً شکست تروریست‌ها با چنین فرصت‌ها و امکاناتی برای حامیان تروریسم بسیار تلخ و تاسف بار است و شرارت‌های اخیر هم بازتاب همین خشم و کینه انباشته حامیان تروریسم تلقی می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
6 میلیارد دلار پروژه معدنی در سال 97 افتتاح می‌شود قائم مقام وزیربهداشت: شهرهای 100هزار نفر به بالا صاحب بیمارستان می‌شوند ایران به عنوان دبیر کل جدید «اکو» اعلام شد بازگشت چند میلیارد ارز و ریال به بیت المال جهانگیری: ایران آماده توسعه همکاری با فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر است اعتراف ناشیانه ناکامی انگلیس، آلمان و فرانسه در جلب حمایت اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم ایران حزب‌الله: آمریکا و متحدانش بازی را در سوریه باختند گری سیک: تصمیم ترامپ برای خروج از برجام احمقانه است تلاش کنگره آمریکا برای تصویب طرحی علیه اختیارات نظامی ترامپ نمایندگان پارلمان اروپا هنگام سخنرانی مکرون رئیس جمهور فرانسه دست از سر سوریه بردارید رئیس سازمان حج و زیارت: ظرفیت حج 97 تکمیل شد دکتر روحانی انتخاب رئیس جمهوری سیرالئون را تبریک گفت معاون اول رئیس‌جمهور: عزم جمعی و وفاق ملی زمینه ساز حل مشکلات کشور است دیوان عدالت اداری: دریافت حق مدیریت دارویی در داروخانه‌ها ممنوع شد با حضور رئیس جمهور؛ جلسه هماهنگی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی برگزار شد